Banansemlor

Jag: "Det är ju stört najs och ljust väder, man kanske skulle fota lite så man har lite bildmaterial i lager till bloggen och annat!"
*går och fixar sig och grejjar kameran och allt*
 
Och när man är klar är solen såklart borta... Men jag hann njuta utav den lite med pappa och semlor!
 
Men, i nu överskott på tid så tänkte jag vara snäll och dela med mig utav en både supergod och nyttig variant på semlor om man nu känner för att hoppa semlor, vilket jag inte gjort, alls. Men denna bakelse kan man ju njuta av året om när man känner för något lite sött men utan rent socker, vilket kan vara bra att skippa iblan.
 
Recept:

Bullarna:
-1Banan
-1Ägg
-Lite kokosmjöl
-Kardemumma
Fyllning:
-Lätt kvarg
-Vaniljstevia
-Mörk choklad
 
Mixa alla bull-ingridiensera. Kokosmjöl mätte jag inte upp men känn efter hur mycket som behövs tills det är lite degigit. Häll det i muffinsformar och in i ugnen 200 grader i 15 min.
Blanda lätt kvarg med valfri smak av flytande stevia och hacka ner choklad (kan bytas ut med frukt, nutella eller vad du vill).
Dela de färdiga muffinsarna i två delar, kleta i kvarggeggan och NJUT! Såååå mumsigt.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-03-10 @ 11:49:54
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback